miércoles, 16 de diciembre de 2009

Tancament de l’assignatura i Avaluació

Avaluació del blog
El blog ha estat per a mi un element d’autoregulació des de la reflexió, la interiorització dels continguts de l’assignatura i alhora, des de l’esforç per generar un feedback d’aquesta i presentar-la en aquest espai i des de la motivació que dóna el saber-te “llegit”, sens dubte m’ha ajudat a aprofundir molt més en els continguts de l’assignatura.
El blog és un mitjà de difusió pública i per tant, obliga a pensar molt allò que escrius, a més l’opinió pot ser contrastada i modificada. La tasca orientadora i d’assessorament té en el blog una eina de difusió molt vàlida tant en l’àmbit educatiu formal com el no formal i un altre factor a tenir present és el potencial de generar “xarxes”, com a professors/es i com a psicopedagogs/es, hem de ser capaços d’establir i generar coneixement en xarxa.
Altres aspectes positius que voldria ressaltar dels blogs:
-Ajuden a connectar els aprenentatges amb les experiències personals.
-Ajuden a organitzar els pensaments, a sintetitzar els aprenentatges i a construir el propi coneixement.
-Quan fas una nova aportació al blog, en veure com queda, pots veure també què s’ha de canviar per tal de millorar l’aportació i concretar el teu propi coneixement al respecte.
-T’empeny a l’esforç (motiva), perquè el que escrius altres ho podran llegir.
-Genera una sensació de “Comunitat d’aprenentatge” que s’estén fora de l’àmbit en què es treballa (publicació).
A nivell tècnic voldria destacar la facilitat d’ús, la modernitat, l’accessibilitat, l’adaptació estètica (estils), la interconnexió amb altres mitjans de comunicació i difusió com la imatge, vídeo, àudio, webs, telèfons mòbils (sms), etc.
Crec que donar-nos a conèixer aquesta eina ha estat un gran encert.
Sobre l'assignatura Interculturalitat i Educació:
Crec que al llarg de l’assignatura hem pogut aprofundir en el fet Intercultural des de l’anàlisi, reflexió, interiorització i creació (Debats, Treballs escrits, WebQuest i Blog), amb el “valor afegit” de la transversalitat que ha acompanyat el desenvolupament de l’assignatura en tots els seus continguts, metodologia i recursos.
Penso que s’hauria d’exportar la metodologia emprada en l’assignatura Interculturalitat a altres assignatures. Realitzar aquesta assignatura m’ha engrescat a utilitzar el Blog i les WebQuest com a eines de treball amb els alumnes d’ESO i també he entès de manera pràctica el valor de la transversalitat en els processos d’ensenyament – aprenentatge. La Interculturalitat va molt més enllà del concepte en sí (formem part d’un món intercultural) i, crec que es pot extrapolar a tots els processos d’ensenyament -aprenentatge, és a dir, la matemàtica, la llengua, la pintura, l’educació en valors, la tutoria, tot és “intercultural”, totes les matèries es relacionen de la mateixa manera que les cultures s’enriqueixen les unes de les altres. Un altre aspecte a destacar, i crec que també s’hauria “d’exportar” és el fet de la signatura conjunta “Eli, Antònia i Enric”, dóna coherència i, al meu entendre, forma part del rerefons de l’assignatura.
Aviat més!

No hay comentarios:

Publicar un comentario