jueves, 3 de diciembre de 2009

4.- Avaluació de Recursos

Després de crear la WebQuest: "Migrem cap a la Interculturalitat", m'agradaria fer unes reflexions al respecte de caire pedagògic.
Ja sabeu que "Migrem cap a la Interculturalitat" té com a objectiu principal fomentar el treball entre els alumnes de tercer i quart d'ESO sobre problemes "autèntics", problemes que viuen al carrer, a les aules, als barris..., i a partir d'aquí que desenvolupin i reflexionin sobre una nova manera de veure les coses, d'entendre la realitat que els toca viure. El fet Intercultural no és una qüestió que es quedi delimitada a l'escola o als veïns. Senzillament la nostra societat ÉS intercultural i, en aquest sentit, s'ha volgut aprofundir a través de la WebQuest en les vivències particulars i de grup, en la necessitat de saber-nos importants i entendre als altres com a part imprescindible d'allò que som.
El format WebQuest ens ha facilitat molt el desenvolupament d'aquestes competències d'ordre superior. La estructura pensada per a respondre a un model d'aprenentatge centrat en l'alumnat afavoreix la implicació de tots/es els que participen, la construcció de coneixement en un procés d'ensenyament - aprenentatge significatiu que, a partir de l'acompanyament per part del professorat, provoca que els/les alumnes es "mullin", vulguin participar, doncs totes les aportacions són necessàries i l'opinió de tots/es serà el que configurarà els resultats a partir del debat i el consens.
Les WebQuest posen en marxa l'estructura per un aprenentatge cooperatiu i basat en competències, alhora que optimitzen moltíssim els temps de dedicació i la realització de les tasques d'aprenentatge, respectant els ritmes de cadascú/na, i als professors/es ens ajuda a posar en "marxa" la creativitat i a aprofundir també en els processos d'ensenyament-aprenentatge dels/les nostres alumnes, a entendre'ls a través de les seves reflexions, aportacions i a conèixer-los molt més des de l'observació i l'acompanyament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario